על דרך נוספת בהוראת החוק המקראי: עיון בהיבט הערכי של החוק

עמוס פריש

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

אתגרים לא מעטים קיימים בהוראת המקרא הן בחינוך הממלכתי והן בחינוך הממלכתי-דתי. מכל הסוגות שבמקרא, דומה שהבעיות החמורות ביותר מתעוררות בסוגת החוק. הקשיים שהוראת החומר החוקי שבתורה צריכה להתמודד עמם נובעים מכך שהחוקים כתובים לרוב בלשון קצרה ויבשה, ופעמים אף קשה להבנה; לא אחת אין בחוקה תמונה שלמה ונוצרים פערי מידע; המציאות המתוארת בחוקים רחוקה מעולמו של התלמיד; אין רצף ענייני בין חוקים סמוכים; מצויות כפילויות ואף נראות סתירות בין קובצי החוקים. מחבר המאמר מציג דרך עיון בחוק המקראי, המתמקדת בערכים העומדים מאחורי החוק והתבוננות ב"רוח החוק".
Original languageHebrew
Pages (from-to)195-208
Number of pages14
Journalבמכללה; מחקר, עיון ויצירה
Volume16-17
StatePublished - 2005

IHP Publications

  • ihp
  • תנ"ך -- לימוד והוראה
  • Bible -- Study and teaching
  • תנ"ך. במדבר
  • Bible -- Numbers
  • תנ"ך. דברים
  • Bible -- Deuteronomy
  • תנ"ך. ויקרא
  • Bible -- Leviticus
  • תנ"ך. שמות
  • Bible -- Exodus
  • הלכה
  • Jewish law
  • חינוך לערכים
  • Moral education
  • מוסר במקרא
  • Ethics in the Bible
  • משפט המקרא

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Bible -- Study and teaching
  • Jewish law -- Biblical teaching

Cite this