עיצוב מרחב למידה על פי עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית לפיתוח החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה

סיגל אופנהיים-שחר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מחקר זה עקב אחר תהליך התפתחותו של החוסן הפדגוגי של מתכשרות להוראה בשנה הראשונה ללימודיהן. חוסן פדגוגי נקשר ליכולת לבסס סמכות מקצועית, ועל כן נודעת לו חשיבות רבה לניהול משא ומתן מגוון, נחוש, פורה ומותאם לנסיבת עם תלמידים, עם הורים ועם אנשי צוות. המאמר מתאר חוויות של סטודנטיות בשנת הלימודים הראשונה במסלול להוראה לבית הספר היסודי. החוויות שעברו במהלך השנה תועדו בסוף השנה באמצעות ראיונות מובנים למחצה, והצביעו על האפשרות שמרחב למידה, תנאי למידה ותכנים המבוססים על עקרונות של פדגוגיה פמיניסטית סייעו לסטודנטיות אלו לפתח חוסן פדגוגי וסמכות פדגוגית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)11-33
Number of pages23
Journalדפים
Volume73
StatePublished - 2020

IHP Publications

  • ihp
  • Authority
  • Education
  • Experience
  • Identity (Psychology)
  • Learning
  • Personality and occupation
  • Resilience (Personality trait)
  • Sex
  • Student teachers
  • Teachers
  • Teachers -- Training of
  • Teaching

Cite this