עדות ואחריות בחינוך

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapterpeer-review

Abstract

חנוך בן פזי עוסק במושג העדות. במאמר הוא יוצא מתוך התפקיד הכפול של המחנך, שמחד גיסא מופקד על מלאכת שימור תרבותי וחברתי, ומאידך גיסא על אתגר תיקון ושיפור ליקוייהם. את תפקידו המורכב של המחנך הוא מנתח באמצעות מבט פילוסופי תאולוגי על מושג העדות בכלל, ובאופן קונקרטי על הפרשנות הלוינסית של המושג בהקשרים הקונקרטיים של תהליכי הלמידה וההוראה. לבסוף הוא בוחן את ההשתמעויות המעשיות של מבט זה דרך שיטוט בזירות הפעילות העיקריות של המחנך בבית הספר.
Original languageHebrew
Title of host publicationכן בבית ספרנו
Subtitle of host publicationמאמרים על חינוך פוליטי
Editorsניר מיכאלי
Place of Publicationתל אביב
Publisherהוצאת הקיבוץ המאוחד ומכון מופ"ת
Pages152-176
Number of pages25
Edition1
ISBN (Print)9789650207410
StatePublished - 2014

Publication series

Nameקו אדום
Nameמחשבה חינוכית
Volume1

IHP Publications

  • ihp
  • Education
  • Education -- Philosophy
  • Ethics
  • Learning
  • Lévinas, Emmanuel
  • Schools
  • Teacher-student relationships
  • Teachers
  • Teachers -- Professional ethics
  • Witnesses
  • אחריות מקצועית -- מורים
  • אתיקה
  • בתי ספר
  • חינוך
  • לוינס, עמנואל -- 1906-1995
  • למידה
  • מורים
  • מורים ותלמידים
  • עדות (משפט)
  • פילוסופיה של החינוך

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Education -- Israel -- Evaluation
  • Education -- Philosophy
  • Witnesses (Jewish law)

Cite this