Abstract
המאמר מציג ארבעה מודלים לקשר לוגי בין שאלות חקר. המודלים האלו מסייעים למורה לכוון את התלמיד בלמידת חקר פתוחה תוך כדי עידוד סקרנות של התלמיד. שאילת שאלות הינה פעולה חשיבתית מדעית, המצויה במרכזה של למידת חקר. מחקר זה בחן מסמכים שנאספו במהלך למידת חקר פתוחה של תלמידים שהשתתפו בתוכנית הביודע. בנוסף, למעקב אחרי ביטויי סקרנות של התלמידים במהלך למידת החקר, נצפו התלמידים בשיעור בנושא ביולוגיה מולקולרית – נושא שאינו כלול בנושאי החקר של התלמידים. כמו כן, שתי מורות שאינן מורות לביולוגיה (המחנכת, והמורה להיסטוריה) דיווחו כיצד התלמידים מביעים סקרנות בשיעוריהם. נערך ניתוח תוכן איכותני של ממצאי המחקר. במאמר מוצגים ארבעה מודלים לקשר לוגי בין שאלות חקר הנוצרים במהלך תהליך חקר של התלמידים. במאמר מובאות עדויות כי תלמידים סקרנים מנווטים את תהליך החקר שלהם על פי המודל שמאופיין ברמת האי ודאות הגבוהה ביותר. המאמר מציע כי שימוש מפורש במודלים לקשר לוגי בין שאלות חקר עשוי לסייע בבניית מערך של חקר פתוח ובעידוד סקרנות אצל תלמידים
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 7-17 |
Number of pages | 11 |
Journal | עלון למורי הביולוגיה |
Volume | 177 |
State | Published - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- Biology -- Study and teaching
- Curiosity
- Logic
- Problem-based learning
- Question (Logic)
- Questioning