Abstract
האם ילדים טובים ממבוגרים בלמידת מיומנויות ושימורן בזיכרון? בניסוי המדווח להלן נעשתה השוואה של יכולת למידה מיומנויות מוטוריות - ביצוע רצף של תנועות אצבעות, בקרב בני 9, 12 ו-17. בניסויים בבני אדם ובבעלי חיים שנערכו בשנים האחרונות נמצא שלוח הזמנים ללמידת מיומנויות שונות הוא מאפיין חשוב של למידת מיומנויות והרגלים (יצירת זיכרון פרוצדורלי) ניסויים אלה תומכים בהשערה כי קיים רפרטואר מוגבל של מנגנונים מוחיים ליצירת זיכרון פרוצדורלי ארוך טווח, וכי הוא הקובע את קצב הלמידה. השערה נוספת שהועלתה היא, כי מנגנונים אלה הם מנגנוני למידה שהשתמרו מגיל צעיר, המשמשים בסיס ללמידת מיומנויות גם בבגרות. עם זאת אין נתונים הבוחנים אם בהינתן אותה המטלה ואותה התנסות לימודית, יתרחש תהליך זה אצל אצל ילדים בגילים שונים ואצל מבוגרים. אחד המאפיינים של למידת מיומנויות הוא קיומו של של מרווח זמן קריטי שבו אמור להתגבש הזיכרון למטלה הנלמדת - מרווח גיבוש הזיכרון. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 169-183 |
Number of pages | 15 |
Journal | עיון ומחקר בהכשרת מורים |
Volume | 12 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Adulthood
- Children
- Knowledge and learning
- Memory
- Motor ability
- Motor learning