Abstract
סיווג נתונים היא משימה שכיחה בעולם נתוני העתק: חברות קמעונאות משתמשות במודלי סיווג כדי לחזות אילו לקוחות יינטשו את החברה; בנקים וחברות פיננסיות משתמשים במודלים אלו לזהות הונאות; וספקי שירותי בריאות נעזרים בכלי סיווג לאבחון מחלות. בעיות סיווג מאתגרות יותר כאשר הן מופעלות על נתונים אודות התנהגות אנושית וחברתית, ובפרט כאשר נתונים אלו הם טקסטואליים. דוגמאות לכך הן סיווג מאמרי דעה, סיווג ציוצים, וסיווג ראיונות. מאמר זה עוסק בסיווג תוכן התנהגותי טקסטואלי על ידי מסגרת חדשנית המבוססת על שילוב בין אדם למכונה. מסגרת זו, המכונה "ניתוח מושגי קוגנטיבי", מאפשרות לנתח תוכן באמצעות ניתוח המושגים המגדירים אותו, הנגזרים מחשיבה אנושית ולא ממוחשבת. המחקר המוצג הוא מחקר בין-תחומי הנשען על תורת המושגים, על למידת מכונה, ועל מחקר איכותני. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 30-43 |
Number of pages | 14 |
Journal | חידושים בניהול |
Volume | 7 |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Classification
- Information networks
- Knowledge management
- Machine learning
- Psychology, Industrial