Abstract
במסגרת המחקר הנוכחי ביקשנו לבדוק את הקשר בין סגנונות חשיבה (גלובלי, לוקלי, מוחצן, מופנם, ליברלי ושמרני) לבין תפקודי למידה, עמדות אישיות ושביעות רצון של סטודנטים הלומדים בקורס וירטואלי א-סינכרוני באקדמיה. כמו כן, רצינו לבחון את הקשר בין ניסיון וידע קודם ביישומי מחשב ומיומנויות אינטרנט והבדלי מגדר לבין שלושת המשתנים שצוינו לעיל. המחקר כלל 188 סטודנטים לתואר ראשון הלומדים בקורס אקדמי, מחקר כמותי א', בשיטה א-סינכרונית באמצעות מערכת HighLearn המשמשת ללימוד מקוון. הנתונים הכמותיים נאספו באמצעות שאלון הבודק סגנונות חשיבה ושאלון הבודק ידע וניסיון קודם ביישומי מחשב ואינטרנט, עמדות ושביעות רצון כלפי למידה מקוונת. כמו כן, בוצעו ראיונות מובנים עם קבוצה מדגמית בת 19 סטודנטים המהווים 10 אחוזים מאוכלוסיית מדגם המחקר. תוצאות המחקר מראות כי קיימת השפעה של ארבעה סגנונות חשיבה על התפקוד הלימודי, עמדות אישיות ושביעות הרצון של הנבדקים. השפעה חיובית על שלושת המשתנים הנ"ל נמצאה גם במשתנים ניסיון וידע קודם ביישומי מחשב ומיומנויות אינטרנט ובמגדר הלומדים. מסקנות המחקר מראות, כי למרות שקורס וירטואלי מציע אפשרויות למידה מגוונות, אפשרויות אלו מנוצלות יותר בקורס על ידי לומדים בעלי סגנונות חשיבה מסוימים. למאפיינים אישיים: ניסיון וידע קודם ביישומי מחשב ואינטרנט ומגדר משפיעים גם כן על מידת ההצלחה בקורס וירטואלי. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 101-106 |
Number of pages | 6 |
State | Published - 2008 |
IHP Publications
- ihp
- Cognitive styles
- College students
- Computer-assisted instruction
- Learning
- Thought and thinking