Abstract
משבר הקורונה פגע בחברות רבות ברחבי העולם עד כדי פשיטת רגל. מחקר זה מנתח אזכורים (mentions) בטוויטר של 32 חברות אשר הכריזו על פשיטת רגל לפני (16 חברות), או במהלך (16 חברות) משבר הקורונה. ניתוח האזכורים חודש לפני ואחרי ההכרזה על פשיטת רגל מראה זינוק חד המלווה בדעיכה מהירה בקשב של משתמשי טוויטר לחברות. הקשב משפיע על הזיכרון הקולקטיבי אותו אנו ממדלים כשילוב בין זיכרון תקשורתי (קצר טווח) ותרבותי (ארוך טווח) לאחר ההכזרה. ניתוח אשכולות חושף שני דפוסי זיכרון במהלך התקופה העוקבת למועד ההכרזה על פשיטת רגל. ניתוח רגרסיה מראה כי חברות אופנה ציבוריות אשר הכריזו על פשיטת רגל במהלך הקורונה זכו לקשב רב יותר טרם ההכרזה על פשיטת הרגל וזכו בטווח הקצר לאחר ההכרזה לקשב רב יותר. בנוסף, מצאנו כי ככל שמספר החיפושים בגוגל בנוגע לחברה גדל, כך קטן הקשב בטווח הקצר לאחר ההכרזה לה זוכה החברה. לעומת זאת, הקשב לחברות שהכריזו על פשיטת רגל לפני הקורונה במגמה הפוכה או אינו מושפע מגורמים אלו באופן מובהק. בקרב חברות שהכריזו על פשיטת רגל לפני הקורונה, העלייה בקשב בטווח הארוך תלויה במידה רבה בקשב בטווח הקצר, ובמספר העוקבים של החברה בטוויטר, ובזמן שחולף בין כל שני ציוצים עוקבים. לעומת זאת, בקרב חברות שהכריזו על פשיטת רגל לפני הקורונה מספר העוקבים של החברה והקשב בטווח הקצר הם המשפיעים על הקשב בטווח הארוך. מחקר זה תורם להבנת תפקידן של הרשתות החברתיות ביצירת זיכרון קולקטיבי באמצעות ניתוח אזכורי חברות, שהכריזו על פשיטת רגל לפני או במהלך הקורונה, באמצעות השוואת התנהגות המשתמשים, ומסייע להבין להבין מי הן החברות שאנו זוכרים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 1-18 |
Journal | תיאוריה ופרקטיקה בניהול |
Volume | 3 |
State | Published - 2022 |
IHP Publications
- ihp
- קורונה (מחלה) -- היבטים כלכליים
- COVID-19 (Disease)
- פשיטת רגל
- Bankruptcy
- טקסט -- ניתוח והערכה
- זיכרון קולקטיבי
- Collective memory
- טויטר
- רשתות חברתיות באינטרנט
- Online social networks