Abstract
מאמר זה מבוסס על מחקר איכותני שעסק במשמעות הטיפול במוזיקה בפנימיות לילדים במצבי סיכון, מנקודת מבטן של תרפיסטיות במוזיקה. במסגרת המחקר נערכו ראיונות עם תשע תרפיסטיות במוזיקה שעבדו בפנימיות שונות בארץ, ראיונות שבהם הושמעו גם קטעי מוזיקה מהטיפול, ונאספו שירים שבחרו המרואיינות בתום קריאת סיכומי הראיונות, ואשר ייצגו את תחושותיהן בעקבות הקריאה. ניתוח החומרים הניב ארבע קטגוריות-על: המטופלים - חולשות וקשיים מול יכולות וכוחות; הטיפול במוזיקה - בית לנפש; עבודה טיפולית במסגרת הפנימייה - "אין ויש"; המטפלות במוזיקה - גשר בין הפן המקצועי לאישי. ממצאי המחקר מצביעים על הפוטנציאל של הטיפול במוזיקה להאיר ולהרחיב את כוחות המטופלים ולהשפיע על סביבת הפנימייה - להפכה למקום מגורים טוב יותר בעבור המטופלים ולמקום עבודה טוב יותר לצוות ולמטפלות במוזיקה. הדיון מבוסס על המודל האקולוגי של ברונפנברנר, המאפשר לראות כיצד למוזיקה יש תפקיד חשוב בקידום יחסי הגומלין בין המערכות השונות בסביבת המטופל. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | The Meaning of Music Therapy in Residential Care Settings For Children At Risk: An Ecological Perspective |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 25-54 |
Number of pages | 30 |
Journal | מפגש לעבודה חינוכית-סוציאלית |
Volume | כג |
Issue number | 41 |
State | Published - 2015 |