משחקי מנהלים: כשמנהלים לומדים לשחק וילדים לומדים לנהל

רונית קרק, אירית לוי-פלדמן

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

ארגונים משקיעים מאמצים ומשאבים רבים בניסיון ללמד מנהלים להנהיג. במסגרת השיטות השונות לפיתוח מנהיגות תופסות הסדנאות לפיתוח מנהיגות מקום מרכזי. מגוון הסדנאות והגישות שמטרתן לפתח מנהיגות גדול. רוב הסדנאות לפיתוח מנהיגות הפכו, זה מכבר, לכלי מרכזי במערך פיתוח האנשים בארגונים רבים ולתעשייה המגלגלת סכומי כסף אדירים ומציעה מגוון רחב של אפשרויות. הרכב התכניות נע מהתנסות של שעות אחדות, לימים בודדים ועד לסמינרים ארוכים. סוגי הסדנאות נעים מסדנאות מסורתיות ללימוד גישות ומושגים תיאורטיים, ללימוד ותרגול מיומנויות, ולקבלת משוב על סגנון הניהול, ועד למגוון סדנאות חווייתיות לצמיחה אישית ורוחנית כסדנאות ציור, קריאה בקלפים, טאי צ'י, חשיבה מזרחית, ניצוח על תזמורות וסדנאות אתגריות בטבע. מחקר מקיף ועדכני שמסכם 163 מחקרים קודמים על הכשרות ניהוליות מצביע על כך, שרק חלק מגישות ושיטות ההכשרה הן אפקטיביות (תקציר מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)20-28
Number of pages9
Journalמשאבי אנוש: ירחון
Volume217
StatePublished - 2006

IHP Publications

  • ihp
  • Executives
  • Executives -- Training of
  • Games
  • Workshops

Cite this