Abstract
במחצית העשור השני של המאה העשרים ואחת עברו מקצת מיועצי התקשורת הבולטים מפעילות שקטה לעזרת לקוחותיהם, שנערכה בהסתר, לקדמת הבמה של השיח הציבורי. בכמה פרשיות רחבות היקף הופנה הזרקור אל השפעתם של יועצי תקשורת על מהלכים ציבוריים ומשפטיים משמעותיים. במקרים בודדים פורסמו בהבלטה רבה ידיעות על יועצי תקשורת בכירים שנחשדו על ידי המשטרה בשותפות לעבירות שחיתות כדי לסייע ללקוחותיהם. בשיח הציבורי שהתעורר על אודות מעמדם העולה של יועצי תקשורת בזירה הציבורית בישראל הופנו חיצי ביקורת אל התנהלותם, בטענה שאינה אתית. בין השאר נטען שיועצי תקשורת מנצלים את קשריהם עם לקוחותיהם לשעבר, שהפכו למקבלי החלטות, כדי להיטיב עם לקוחותיהם החדשים, וכך תורמים להשחתת השירות הציבורי. עוד נטען כייועצי תקשורת מבצעים תמרון (מניפולציה) של התכנים המתפרסמים בעיתונות וזורים חול בעיני הציבור. במאמר בוחנת המחברת את דינמיקת היחסים בין עורכי דין ליועצי התקשורת, עומדת על ההבדלים בין תפיסות של טובת הלקוחות בשני המקצועות ואומדת את השלכותיו של מפגש מקצועי זה על האתיקה של עורכי הדין ויחסיהם עם לקוחותיהם.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 95-136 |
Number of pages | 42 |
Journal | שערי משפט |
Volume | י' |
State | Published - 2020 |
IHP Publications
- ihp
- Attorney and client
- Crisis management
- Judgments
- Lawyers
- Legal ethics
- Mass media and criminal justice
- Media consultants