Abstract
מחקרים מעטים נעשו בישראל בהקשר של השקעה רגשית במערכת החינוך, ובפרט במערכת ההשכלה הגבוהה. המחקר הנוכחי הינו מחקר גישוש ראשוני בתחום חקר ההשקעה הרגשית במערכת ההשכלה הגבוהה בישראל. המחקר בוחן את אוכלוסיית המרצים במכללות האקדמיות לחינוך ומבקש לזהות באמצעות מתודולוגיה איכותנית באילו הקשרים וסיטואציות משקיעים מרצים במוסדות אלו השקעה רגשית. מממצאי המחקר עולים שני מוקדים מרכזיים שמולם משקיעים המרצים במכללות לחינוך השקעה רגשית. המוקד הדומיננטי יותר הוא הסטודנט, והשני הוא ההנהלה. בכל אחד ממוקדים אלו זוהה מנעד רחב של הקשרים וסיטואציות. ממצאים אלו עולים בקנה אחד עם ממצאי מחקרים מהעולם בדבר רמת ההשקעה הרגשית הגבוהה שמרצים בהשכלה הגבוהה משקיעים בעבודתם כשהם עומדים בתווך בין הסטודנט וההנהלה. בפרק הדיון יידונו מגבלות המחקר, היבטים יישומיים והמלצות למחקרי המשך. (מתוך המאמר)
Translated title of the contribution | Emotional Labor of Teachers in Colleges of Education in Israel |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 155-184 |
Number of pages | 30 |
Journal | מכלול |
Volume | 34 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Emotions
- Industrial relations
- Lecturers
- Teacher-student relationships
- Teachers colleges