Abstract
"מרחבים בטוחים" מוצעים כפתרון אפשרי בקהילות פמיניסטיות, לסביות, הומוסקסואליות, טרנסג'נדריות, ביסקסולאיות (להלן להט"ביות) וקוויריות נוכח הפעלתם של אלימות ודיכוי במרחבים ציבוריים כלפי אנשים החורגים מציוויים נורמטיביים. בעוד שבדמיון ההטרונורמטיבי הבית נתפס כמקום מבטחים, מקום שאין בו צורך בהסתרה, במסגרת עולם הדימויים הקווירי, בית ההורים והיחסים המשפחתיים נתפסים כמרחבים הדורשים הסתתרות והסתרה, כלומר הישארות בארון. במובן זה, בית ומשפחה אינם מתפקדים כמרחבים בלתי מאיימים. "המרחבים הבטוחים" העומדים במוקד מאמר זה הם מרחבים פמיניסטיים, להט"ביים וקוויריים שפועלים במרחב הישראלי. מוצגים בו שלושה טקסטים המייצגים מרחבים כאלה כמו גם מאפייניהם ואופני התנהלותם ביחס למרחבים אחרים. המחברים טוענים ש"מרחב בטוח" פמיניסטי, להט"בי וקווירי הוא מעשה פוליטי של התנגדות, אך הם מוצאים בו כשלים שכן למרות האלמנטים החתרניים והביקורתיים שקיימים בו הוא משעתק את המבנה הפוליטי שבתוכו הוא מתקיים ולכן למרות שאיפתו ליצור ביטחון הוא בעל פוטנציאל ליצור דווקא אי-ביטחון.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 97-124 |
Number of pages | 28 |
Journal | מפתח: כתב-עת לקסיקלי למחשבה פוליטית |
Volume | 8 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Bisexuality
- Feminism
- Gender nonconformity
- Homosexuality
- Lesbianism
- Lesbians
- Self-defense