מראה, מראה ומראות שתייה: דרכי קריאה במחזור השירים "ילדות" ללאה גולדברג

ורד טוהר, אסתר אזולאי

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מטרת המאמר להציע דרכי קריאה שונות למחזור השירים: "ילדות" מאת לאה גולדברג – באמצעות הביקורת החדשה, הגישה האינטרטקסטואלית, הביקורת הפסיכואנליטית והביקורת הפמיניסטית. כל גישה שימשה בהתאמה ל"מפתחות" שונים הטמונים בטקסט, והם אלה שזימנו אותה. השימוש בכלים, שמציעה כל אחת מהשיטות, חשף, שמדובר במחזור שירים ארספואטי, המעצב את הילדות – כתקופה המשמעותית ביותר בחיי הילדה היוצרת, משום ששם טמונים מראות השתייה שלה . במאמר נדונים השירים: "פתיחה", "הראי", "גן", שירי "לכלוכית", "שבעה גדיים". (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)111-135
Number of pages25
Journalשאנן: שנתון המכללה הדתית לחינוך, חיפה
Volume12
StatePublished - 2007

IHP Publications

  • ihp
  • Children in literature
  • Criticism
  • Feminism and literature
  • Goldberg, Leah -- 1911-1970
  • Hermeneutics
  • Intertextuality
  • Literature -- History and criticism
  • Psychoanalysis and literature

Cite this