Abstract
מטרת המאמר להציע דרכי קריאה שונות למחזור השירים: "ילדות" מאת לאה גולדברג – באמצעות הביקורת החדשה, הגישה האינטרטקסטואלית, הביקורת הפסיכואנליטית והביקורת הפמיניסטית. כל גישה שימשה בהתאמה ל"מפתחות" שונים הטמונים בטקסט, והם אלה שזימנו אותה. השימוש בכלים, שמציעה כל אחת מהשיטות, חשף, שמדובר במחזור שירים ארספואטי, המעצב את הילדות – כתקופה המשמעותית ביותר בחיי הילדה היוצרת, משום ששם טמונים מראות השתייה שלה . במאמר נדונים השירים: "פתיחה", "הראי", "גן", שירי "לכלוכית", "שבעה גדיים". (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 111-135 |
Number of pages | 25 |
Journal | שאנן: שנתון המכללה הדתית לחינוך, חיפה |
Volume | 12 |
State | Published - 2007 |
IHP Publications
- ihp
- Children in literature
- Criticism
- Feminism and literature
- Goldberg, Leah -- 1911-1970
- Hermeneutics
- Intertextuality
- Literature -- History and criticism
- Psychoanalysis and literature