מקוריות וכוונת היוצר בדיני זכויות יוצרים: הרהורים בעקבות הלכת קימרון

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מאמר זה מבקש לטעון כי בניסיון לקבוע אם יצירה עומדת בדרישת המקוריות שבחוק זכות יוצרים ניתן להתחקות אחר כוונת היוצר באשר לטיבה של יצירתו, וזאת על בסיס כוונתו הסובייקטיבית או על בסיס הכוונה האובייקטיבית הנלמדת מנסיבות יצירתה של היצירה. על בתי-המשפט לבחון כיצד היוצר עצמו תפס את יצירתו וכיצד הוא ביקש שהיא תתקבל בקרב הציבור. בהעדר כוונה סובייקטיבית ידועה באשר לטיבה של יצירתו, על מבחן הכוונה האובייקטיבי להתחקות אחר ראיות אובייקטיביות הנוגעות ביצירה, ולבחון כיצד היצירה נתפסת בעיני הציבור. כפי שנראה, אימוצו של מבחן כוונת היוצר בדיני זכויות יוצרים היה יכול לסייע בסיווגה המדויק של היצירה שנדונה בעניין קימרון, ובתוך כך לתמוך בפסק-דינו של השופט טירקל, וביכולתו לסייע בסיווגן המדויק של יצירות רבות נוספות במקרים שעוד עתידים להתברר בבתי-המשפט. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)267-303
Number of pages37
Journalמאזני משפט
Volume12
StatePublished - 2019

IHP Publications

  • ihp
  • Comparative law
  • Copyright
  • Intention
  • Judgments
  • Originality

Cite this