מצוינות ושוויון בחינוך: רמת הישגים ופערים בהישגים בבתי הספר התיכוניים בישראל

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

על פי השערת קוזנץ 1990, הקשר בין רמת ההשגים הלמודיים למידת אי השוויון בהשגים אינו לינארי אלא הוא בעל אופי של עקומת U הפוכה. במאמר זה אובחנה ואוששה השערת קוזנץ בחנוך לפי החיתוכים האלה: ארץ מוצא, מגזר ומידת הפריפריאליות של אזור המגורים. המחקר נעשה על כלל תלמידי התיכון בישראל שנבחנו במבחני הבגרות בשנת 2002.
Original languageHebrew
Pages (from-to)356-379
Number of pages24
Journalמגמות: רבעון למדעי ההתנהגות
Volume46
Issue number3
StatePublished - 2009

IHP Publications

  • ihp
  • Academic achievement
  • Bagrut examinations
  • Educational equalization
  • High school students
  • Human capital

Cite this