Abstract
יצירתה של אמירה זיאן, צלמת ואמנית דרוזית,
היא מהחשובות והמסקרנות בישראל של
העשור השני במאה העשרים ואחת. עבודותיה
נעות בתנועה מעגלית היוצאת מהאישי, עוברת
למגדרי, חוקרת את המגזרי, פולשת אל החברתי-
הכללי בישראל, ולבסוף חוזרת אל האישי של
האמנית אך משליכה גם על עולמו האישי של כל
אחד מהצופים.
סינרגיית הניגודים ביצירתה של זיאן, מביאה
לידי ביטוי מזוקק את מערכות המתחים,
הסתירות, והמורכבות של המציאות הישראלית
במאה העשרים ואחת, דווקא מתוך נקודת
המבט המוקצנת של מיעוט אתני ומגדרי. על כל
אלו ועוד שוחחתי עם זיאן, בעקבות התערוכה
שהציגה בגלריה לאמנות ע"ש גרשון ויהודית
ליבר במחלקה לאמנות יהודית באוניברסיטת
בר-אילן.
היא מהחשובות והמסקרנות בישראל של
העשור השני במאה העשרים ואחת. עבודותיה
נעות בתנועה מעגלית היוצאת מהאישי, עוברת
למגדרי, חוקרת את המגזרי, פולשת אל החברתי-
הכללי בישראל, ולבסוף חוזרת אל האישי של
האמנית אך משליכה גם על עולמו האישי של כל
אחד מהצופים.
סינרגיית הניגודים ביצירתה של זיאן, מביאה
לידי ביטוי מזוקק את מערכות המתחים,
הסתירות, והמורכבות של המציאות הישראלית
במאה העשרים ואחת, דווקא מתוך נקודת
המבט המוקצנת של מיעוט אתני ומגדרי. על כל
אלו ועוד שוחחתי עם זיאן, בעקבות התערוכה
שהציגה בגלריה לאמנות ע"ש גרשון ויהודית
ליבר במחלקה לאמנות יהודית באוניברסיטת
בר-אילן.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 19 |
Number of pages | 23 |
Journal | אמנות ומחקר פרסומי המרכז לתערוכות אמנות יהודית על שם גרשון ויהודית ליבלר |
Volume | 6 |
State | Published - 3 Apr 2019 |
Event | אשה דרוזית מי ידע חייך? : תצלומיה של אמירה זיאן - גלריית ליבר לאמנות יהודית, אוניברסיטת בר-אילן, רמת-גן, Israel Duration: 3 Apr 2019 → 30 Apr 2019 |