Abstract
מטרת המחקר היתה לבדוק את השיפור במידת ההשתתפות והמוטיבציה בשיעורי חשבון בקרב תלמידים עם מוגבלות שכלית באמצעות השוואה בין שתי תכניות: תכנית התערבות מסורתית ותכנית התערבות טכנולוגית באמצעות אופטימיוזיק (כלי טיפולי הבנוי על עקרון של גירוי-תגובה). במחקר השתתפו 40 תלמידים, מחצית בכל קבוצת מחקר, אשר למדו אחת לשבוע שיעור חשבון במשך 10 שבועות. קבוצה אחת למדה באמצעות הכלי הטכנולוגי אופטימיוזיק, ואילו הקבוצה השנייה למדה את אותו מהלך השיעור באופן מסורתי בכיתה. לבדיקת מידת ההשתתפות לפני ואחרי תכנית ההתערבות נעשה שימוש בשאלון CPQ ולבדיקת רמת המוטיבציה בשאלון IMI . בנוסף, נערכו שיחות אישיות עם התלמידים. הממצאים מעידים על שיפור במידת ההשתתפות והמוטיבציה אצל תלמידים שהתנסו בהתערבות הטכנולוגית לעומת ההתערבות המסורתית ולכן מומלץ לבדוק את יעילותו של מכשיר זה בשיעורים שונים ובמסגרות נוספות. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 38-47 |
Number of pages | 10 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Children with disabilities
- Motivation in education
- People with social disabilities -- Education
- Special education
- Teaching -- Aids and devices