Abstract
שימוש ב-4 בובות תיאטרון. בובה א ייצגה תוקף ובובה ב ייצגה קרבן. בובה ג שפטה את התנהגות התוקף, ובובה ד שפטה את השיפוט של בובה ג. נסיינית הציגה באמצעות בובות א ו-ב אירוע פוגעני המתאים לחיי הגן: בובה א גרמה לבובה ב פגיעה גופנית ומילולית. המשתתף התבקש לשפוט, באמצעות בובות ג ו-ד, את המעשה הפוגעני שהוצג בפניו. תחילה שפט המשתתף באמצעות בובה ג את המקרה שראה (שיפוט). לאחר מכן הוא התבקש לשפוט באותו אופן, באמצעות בובה ד, את השיפוט שעשתה בובה ג (שיפוט של שיפוט, או מטה-שיפוט). בניסויים 1 ו-3 התבצע המטה-שיפוט מיד לאחר השיפוט המקורי; בניסויים 2 ו-4 התבצע המטה-שיפוט שבוע לאחר השיפוט המקורי. בכל אירוע נכללו עדויות על כוונה (עם/בלי בשני הניסויים הראשונים וכוונה קבועה בשני הניסויים הנוספים) ומידת נזק (רב/מועט/בלי). המשתתף נתבקש להעריך את חומרת המעשה על גבי סולם דירוג גרפי מהיבט של תוקף ומהיבט של קרבן. נסתמנה השתנות של הסכמה השיפוטית במונחי חומרת השפיטה ושקלול יחסי של כוונה ומידת נזק, כפונקציה של היבט ושל פרק הזמן שבין השיפוט המקורי לבין השיפוט של השיפוט המקורי (מידי/כעבור שבוע). הממצאים מספקים תמיכה להתאמתה של גישה פונקציונלית לחקר שיפוט של שיפוט, והם נידונים במונחי התיאוריה הפונקציונלית של קוגניציה
Translated title of the contribution | Meta moral judgment among preschool children |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 591-606 |
Number of pages | 16 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 41 |
Issue number | 4 |
State | Published - May 2002 |
IHP Publications
- ihp
- שיפוט מוסרי
- Judgment (Ethics)
- ילדים בגיל הרך
- Preschool children