Abstract
קושיית הירושלמי: ל"ל לאו דמחזיר גרושתו ב"ש אומרים לא יגרש אלא א"כ מצא בה ערות דבר (גיטין צ,א). נאמר כאן דבר (כי מצא בה ערות דבר) ונאמר להלן דבר (על פי שני עדים או שלשה עדים יקום דבר) מה להלן בשני עדים אף כאן בשני עדים. וברש"י: עדים ברורים אינה נאסרת עליו משום ערוה אלא בעדות ברורה. ייתכן ותוס' גרסו תיבת ברורים אחר תיבת עדים. תוס' הביא קושיית הירושלמי: למה לי לאו דמחזיר גרושתו משנשאת תיפוק ליה – שלב"ש – היא אסורה עליו משום סוטה לבעלה, דאל"ה לא היה מגרשה? וכתבו שהירושלמי מתרץ לעבור עליו בשני לאוין. המאמר דן בסוגיה.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 88-96 |
Number of pages | 9 |
Journal | אבני משפט |
Volume | 21 |
State | Published - 2017 |