Abstract
המחקר הנוכחי נועד לבחון את החוויה של "להיות אישה מצליחה" בקרב האוכלוסייה האתיופית בישראל באמצעות ראיונות עומק חצי-מובנים עם 15 נשים בעמדות מקצועיות גבוהות. כמו כן עוסק המחקר בשאלות הנוגעות לזהות אתנית: עד כמה הנשים חוות את עצמן כאתיופיות או ישראליות, ואיך הזהות התרבותית קשורה להצלחתן. באמצעות ניתוח איכותני קטגוריאלי הוסברה חוויית ההצלחה באמצעות שלושה נרטיבים שונים: (א) "הצלחה בעקבות יחסים"; (ב) "הצלחה עצמאית"; (ג) "הצלחה אקראית". כל הנשים הדגישו שמוטיבציה, עקשנות והתמדה היו מרכיבים משמעותיים בהצלחתן. מבחינת זהות תרבותית, כמעט כל הנשים דיברו על המשכיות התרבות האתיופית דרך אוכל, מנהגים, מוסיקה ועוד, אך כל זאת בנוסף לחשיבות זהותן כישראליות. מקולות הנשים עולה שהצלחתן קשורה ליכולת להחזיק זהות מורכבת (ולא דיכוטומית), אינטגרטיבית וחיובית. המרואיינות דיברו הן על יכולותיהן וכישוריהן והם על חשיבות התמיכה והעידוד של משפחותיהן, על זיקתן לתרבות האתיופית וגם על זיקתן לזהות הישראלית. (מתוך המאמר) שיטת המחקר: מחקר איכותני, ראיון.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 317-345 |
Number of pages | 29 |
Journal | חברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית |
Volume | 32 |
Issue number | 3 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Ethnicity
- Immigrant absorption -- Israel
- Jews, Ethiopian -- Israel
- Sex
- Success
- Women -- Ethiopia
- Women employees