מודל להערכת קורסים מקוונים אסינכרוניים באוניברסיטה

אורית ציכנר, אינגריד ברט, חיים טייטלבאום

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

הוראה בסביבת לימוד מרחוק מתאפיינת בהפרדה פיזית בין המרצה לסטודנט. כתוצאה מהפרדה זו נוצר במהלך השיעור חלל פסיכולוגי-תקשורתי בין המרצה לסטודנט שעלול לגרום לפערים בהבנת החומר או להתפתחות של תפיסות שגויות של סטודנטים לגבי עצמם ולגבי תהליך הלמידה. זיהוי מנגנונים פדגוגיים התורמים לצמצום החלל הפסיכולוגי-תקשורתי מהווה אתגר מרכזי לחוקרים בתחום ההוראה והלמידה המקוונת. המרכז ללמידה מתוקשבת באוניברסיטת בר-אילן מפתח אסטרטגיות הוראה ומיישם את מודל ה-SWOT לצורך הערכת נקודות חוזקה וחולשה וכן להערכת הזדמנויות וסיכונים ביחס להוראה מקוונת בקורסים אקדמיים, במגוון רחב של תחומי תוכן (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)45-47
Number of pages3
Journalעל הגובה
Volume9
StatePublished - 2010

IHP Publications

  • ihp
  • College students
  • Computer-assisted instruction
  • Content (Psychology)
  • Education, Higher
  • Educational tests and measurements
  • Learning
  • Lecturers
  • Satisfaction
  • Teacher-student relationships
  • הוראה ולמידה מתוקשבות
  • חינוך גבוה
  • למידה
  • מדידה והערכה בחינוך
  • מודל SWOT
  • מרצים
  • סטודנטים
  • סטודנטים ומרצים
  • שביעות רצון

Cite this