Abstract
מחבר המאמר מציג כמה איסורי אכילה חריגים, ואת ההשלכות ההלכתיות של החריגות הזו. איסורי אכילה רגילים אסורים בהנאת אכילה ולאו דווקא פעולת אכילה. איסור כלאי הכרם ובשר בחלב אסורים בשימוש בתערובת בעייתית, ולכן אין להם פטור בשלא כדרך הנאתן או כשאינם ראויים לאכילה. וחמץ בפסח וגיד הנשה הם איסורים שיסודם היסטורי, ולכן עניינם הוא לא לעשות פעולת אכילה על מה ששמו 'חמץ' או 'גיד'. לכן יש להם פטור כשאכל שלא כדרכם, שכן זו אינה פעולת אכילה, אבל אין להם פטור כשאינם ראויים לאכילה, כל עוד שמם עליהם. רק היכן שיורד מהם שמם יש פטור על אכילתם. המאמר מציג כמה השלכות של ההבחנות הללו.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | עט-קג |
Journal | סיני: מאמרים ומחקרים בתורה ובמדעי היהדות |
Volume | קמ"ג |
State | Published - 2009 |
IHP Publications
- ihp
- Hametz
- Kashrut
- Milk and meat (Jewish law)
- Pleasure -- Religious aspects -- Judaism