Abstract
מחשבים אישיים משמשים לעיתים קרובות לצורך ניהול מידע אישי כגון קבצים, הודעות דוא"ל ומועדפים. הגישה הסובייקטיבית למשתמש מבקשת לנצל את העובדה שבניהול מידע אישי אותו משתמש אשר שומר את המידע הוא זה אשר מאחזר אותו בזמן מאוחר יותר. הגישה מציעה שמערכות לניהול מידע אישי יאפשרו למשתמש לעשות שימוש במאפיינים סובייקטיביים של המידע אשר יאספו במהלך האינטראקציה עם המידע כדי להקל על מציאתו מחדש. מאפיינים סובייקטיביים אלו תלויים במשתמש ולא רק בפריט המידע. המאפיינים הסובייקטיביים כוללים את הפרויקט אליו מסווג המשתמש את פריט המידע, הרלוונטיות של הפריט לגבי המשתמש, וההקשר של האינטראקציה שלו עם פריט המידע. הגישה מציעה עקרונות לעיצוב מערכות לניהול מידע אישי תוך שימוש במאפיינים סובייקטיביים אלו. מטרת מחקר זה הייתה בדיקת הגישה הסובייקטיבית למשתמש על ידי בחינת אופן השימוש במאפיינים סובייקטיביים במערכות הקיימות. במחקר השתתפו 84 משתמשי מחשב אישי אשר מלאו שאלון, עשרים מתוכם רואיינו בסמוך למחשב שלהם בטכניקה הנקראת 'סיור מודרך'. ממצאי המחקר הראו שכאשר עיצוב הממשק מקל על השימוש במאפיינים סובייקטיביים המשתמשים אכן משתמשים בהם אולם כאשר הוא מקשה על כך הם נמנעים מלעשות בהם שימוש או מוצאים דרכים חלופיות לעשות כן. בהתאם לממצאים אלו ולעקרונות הגישה הסובייקטיבית-למשתמש מוצעים ממשקים שונים למערכות לניהול מידע אישי אשר עושות שימוש במאפיינים סובייקטיביים אלו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 109-113 |
Number of pages | 5 |
State | Published - 2006 |
IHP Publications
- ihp
- Classification
- Computer users
- Information networks