Abstract
המאמר בוחן את ההבדלים בין עמדתו של הרב צבי-יהודה הכהן קוק בדבר היחס הראוי בין לימודי-התורה ללימודי-החול - לבין יחסו של אביו, הרב אברהם-יצחק הכהן קוק. השניים היו רבנים-מנהיגים מובילים בתקופתם ומתווי-דרך לרבים, ולנסיבות ההיסטוריות השונות שפעלו בהן, הייתה השפעה על האופן שבחרו בו – להורות לתלמידיהם הלכה למעשה כיצד לשלב בין תורה למדע. המאמר מעלה, כי הראי"ה קוק עבר במשך השנים מגישה עקרונית פתוחה ביחס ללימודי-חול - אל עבר פרקטיקה שמרנית יותר מסיבות מציאותיות שונות שפורטו במאמר, בלי ששינה את עמדתו העקרונית. לעומתו, הרב צבי-יהודה לא שם דגש בהרחבת-המגע בין עולם-התורה לעולם-החול בהתבטאויותיו ההגותיות, אך הנסיבות ההיסטוריות אפשרו לו לתמוך באופן מעשי ביתר-שאת בשילוב לימודי-חול במוסדות-חינוך שהקימו תלמידיו, כאשר התברר, כי ניתן לעשות כן ללא פגיעה בערכי-הקודש, שהיו מרכזיים בעולמו. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 359-370 |
Number of pages | 12 |
Journal | שאנן: שנתון המכללה הדתית לחינוך, חיפה |
Volume | 20 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- Judaism and science
- Kook, Abraham Isaac -- 1865-1935