Abstract
עולמם של המורים במציאות המשתנה של ימינו רווי קונפליקטים, וההתמודדות עמם תורמת לתהליך של גיבוש הזהות המקצועית. מחקר זה בחן את מהות הקונפליקטים השכיחים המטרידים מורים. מתודולוגית המחקר היא איכותנית. 15 מורים התבקשו לתאר צומתי התלבטויות, קונפליקטים או סוגיות שמטרידים אותם. הממצאים מלמדים שהמורה נמצא בשדה רווי קונפליקטים - תוך אישיים ובין-אישים - ושלסביבה השפעה מכרעת על מורכבות הקונפליקטים. חידושו של המחקר הנוכחי הוא בנקיטת גישה תאורטית המייחסת לקונפליקט הזהותי תפקיד חיוני של זרז המניע תהליכים של גיבוש זהות מקצועית בעידן של שינויים במערכת החינוך. המלצת החוקרות היא שמורים מתחילת הכשרתם ירכשו כלים ומיומנויות המותאמים להתמודדות עתידית, מושכלת ויעילה עם הקונפליקטים בזהות המקצועית. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 17-48 |
Number of pages | 32 |
Journal | רב גוונים: מחקר ושיח |
Volume | 15 |
State | Published - 2016 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Adjustment (Psychology)
- Change (Psychology)
- Educational change
- Identity (Psychology)
- Problem solving
- Quarreling
- Teacher-student relationships
- Teachers