מהות הקונפליקטים בתהליך גיבוש זהות מקצועית של מורים במציאות משתנה

נגה מגן-מגר, פנינה שטינברגר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

עולמם של המורים במציאות המשתנה של ימינו רווי קונפליקטים, וההתמודדות עמם תורמת לתהליך של גיבוש הזהות המקצועית. מחקר זה בחן את מהות הקונפליקטים השכיחים המטרידים מורים. מתודולוגית המחקר היא איכותנית. 15 מורים התבקשו לתאר צומתי התלבטויות, קונפליקטים או סוגיות שמטרידים אותם. הממצאים מלמדים שהמורה נמצא בשדה רווי קונפליקטים - תוך אישיים ובין-אישים - ושלסביבה השפעה מכרעת על מורכבות הקונפליקטים. חידושו של המחקר הנוכחי הוא בנקיטת גישה תאורטית המייחסת לקונפליקט הזהותי תפקיד חיוני של זרז המניע תהליכים של גיבוש זהות מקצועית בעידן של שינויים במערכת החינוך. המלצת החוקרות היא שמורים מתחילת הכשרתם ירכשו כלים ומיומנויות המותאמים להתמודדות עתידית, מושכלת ויעילה עם הקונפליקטים בזהות המקצועית. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)17-48
Number of pages32
Journalרב גוונים: מחקר ושיח
Volume15
StatePublished - 2016
Externally publishedYes

IHP Publications

  • ihp
  • Adjustment (Psychology)
  • Change (Psychology)
  • Educational change
  • Identity (Psychology)
  • Problem solving
  • Quarreling
  • Teacher-student relationships
  • Teachers

Cite this