מגילת אסתר באספקלריה חינוכית

גבריאל חיים כהן

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

מגילת אסתר היא הספר הידוע ביותר בכל בית ישראל מכל ספרי הנ"ך. קוראים את המגילה פעמיים בבית הכנסת ברוב עם – קריאה דרמטית למדי – ועוסקים בה בדרכים שונות (כולל "פורים תוירה") בכל אירועי פורים המשפחתיים והקהילתיים. הדמויות המרכזיות במגילת אסתר משמשות דגם לילדי ישראל באשר הם, הן עומדות במרכזם של דיונים רעיוניים וחינוכיים והן מפארות את מסיבות הפורים בתחפושותיהן. אולם במגילה מצויות בעיות חינוכיות ואף מוסריות כבדות משקל שעליהן יש לתת את הדעת. בולטות בהן שלוש בעיות מרכזיות. בראש ובראשונה נישואי התערובת של אסתר, אך גם סירוב מרדכי להשתחוות להמן, סירוב שסיכן את עם ישראל כולו (אף שבימי המקרא השתחוו היהודים לשליטים זרים!) וכן הסיום האגרסיבי של הסיפור, כשאסתר מבקשת לאחר הניצחון הגדול בי"ג אדר עוד יום מלחמה בשושן ותליית בני המן (שכבר נהרגו) ברבים.
Original languageHebrew
Pages (from-to)5-21
Journalמכלול
Volume30
StatePublished - 2014

Cite this