Abstract
וידאו אינטראקטיבי מסתעף הינו תוצר למידה בעל עוצמה פדגוגית רבה. עם זאת, ניכר כי השימוש בו בעולם ההוראה והלמידה איננו נפוץ. אחת הסיבות האפשריות לכך היא הקושי הטכני הכרוך בתהליך הפיתוח של תוצר מסוג זה. מחוללי תוכן הם כלים המאפשרים להנגיש את תהליך הפיתוח לאנשים שאינם בעלי אוריינות טכנית גבוהה. קיימים מחוללי תוכן שונים לצורכי הוראה ולמידה, ביניהם גם מחוללי וידאו אינטראקטיבי מסתעף. רוב מחוללי וידאו אינטראקטיבי מסתעף לא פותחו באופן ייעודי לצורכי הוראה ולמידה או שאין עושים בהם שימוש לצרכים אלו. מחולל inTree@ctive פותח ייעודית לצורך כך. מטרת מחקר זה לאפיין את הפעילויות שפותחו על ידי סטודנטים לתואר שני בבית ספר לחינוך באמצעות מחולל inTree@ctive, ולאתר את קבוצת הפעילויות הלימודיות-מסתעפות, תוך זיהוי המאפיינים המשותפים להן. מאפיינים אלו עשויים לשמש מדד למימוש הפוטנציאל הטכנולוגי והפדגוגי בעת תהליך פיתוח תוצר מסוג זה . מממצאי המחקר עולה כי מעט מאוד מהפעילויות שפותחו (כרבע מהפעילויות) מימשו את הפוטנציאל הטכנולוגי-פדגוגי של המחולל. עם זאת ניתן היה לזהות דרכם שמונה מאפיינים משותפים מסוגים שונים: מאפיינים טכניים, תוכניים ומבניים. מאפיינים אלו יכולים לשמש כעוגן בתהליך ההכשרה לעבודה עם מחולל זה וכן עם מחוללים דומים אחרים. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 12 (2017), 74ע-64ע |
Number of pages | 53 |
State | Published - 2017 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Video recording
- Learning
- College students