לקולא ולחומרא, לחומרא מקשינן

    Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

    Abstract

    הגמרא קובעת במספר מקומות כי אם ישנה אפשרות ללמוד היקש מסוים לקולא או לחומרא, הרי שלומדים אותו לחומרא. דעת ה'פרי מגדים' (פתיחה כוללת לאו"ח ח"א אות י) שאין להעניש אדם שעבר על הדין הנלמד מהיקש זה, שכן ההיקש לחומרא הוא רק מכוח הספק, ואי אפשר להעניש מספק בעונשי מלקות ומיתת בית דין.
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)238-248
    Number of pages11
    Journalאסיף
    Volumeא: תלמוד והלכה:
    StatePublished - 2013

    Cite this