Abstract
המושג "גבול" סותר לחלוטין את מהותה של האמנות. אמנות טהורה נענית לחוק אחד בלבד: ליצור, להפיק, ולהפעיל את כוח הדמיון ללא הגבלה. אם כן, איך עלינו, כקהל צופים וכאנשי חינוך, להגיב לייצוגים אמנותיים שמאתגרים במתכוון את חוש השיפוט שלנו ביחס לראוי ולמותר בייצוגן הוויזואלי של חוויות טראומתיות? האם כשמדובר בזיכרון של חוויה כל כך רגישה ומכאיבה כמו השואה, משתנים גם הגבולות המקובלים בייצוג? וליתר דיוק, מהו היחס ההולם כלפי אמנות המשתמשת בעוצמתם הוויזואלית של סמלי השואה כדי לטעון טענות רחבות יותר לגבי אופני ייצוג וחופש היצירה האמנותית? (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 2010 |
Number of pages | 1 |
Journal | זיקה |
Volume | 23 |
State | Published - 2010 |
IHP Publications
- ihp
- Art -- United States -- Exhibitions
- Holocaust, Jewish (1939-1945), in art