לכונן את העתיד: המשמעויות החינוכיות של מושג ה"התגלות" ושל הרעיון המשיחי על פי לוינס

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר מתבסס על הפילוסוף היהודי-צרפתי עמנואל לוינס ורואה את המפגש בין המורה לתלמיד כמפגש בין ההווה - היוצא מן העבר - לבין העתיד. המורה הופך לבעל אחריות לעתיד הכולל אפשרויות בלתי נראות בהווה, ומכאן לפי לוינס, השלכות ביחס למשמעות ההתגלות, המשמעות העמוקה של חברות, והמשמעות המוסרית של רעיון המשיח
Original languageHebrew
Pages (from-to)89-114
Number of pages26
Journalהגות
Volume5-6
StatePublished - 2004

IHP Publications

  • ihp
  • Education
  • Lévinas, Emmanuel
  • Messianism
  • Revelation
  • Teacher-student relationships

Cite this