Abstract
ייצוג אמנותי של "מצב" (situation) מקושר בדרך כלל עם האפשרות לתפוס באופן מלא ורגעי סיטואציה שלמה על כל מורכבותה; ליצור או לחוות מעין מכלול של איכויות המתקיימות בו זמנית ומרכיבות את ה"סיטואציה". במאמר בוחנת המחברת את אמנות הדרמה, שהנה אמנות מילולית המתרחשת על פני זמן ומרחב וחסרה לכאורה את היכולת לתפוס מצב שלם, טוטאלי, רגעי. היא מעלה את השאלה האם יתכן מחזה שהוא כולו רגע על כל מורכבותו ומכלול איכויותיו, האם ייתכן מחזה שהוא "מצב", ואם כן, באלו דרכים ניתן ללכוד (to capture) את הרגעיות הזו. כדי להדגים שהדבר אפשרי היא מציגה מספר דוגמאות ממחזותיה של היוצרת הקובנית-אמריקאית מריה איירין פורנס. במסגרת המדור "מה-אמר". שמו של הגיליון הוא המצב, אולם גיליון זה איננו עוסק בו, לפחות לא ישירות אלא בקשר שבין אמנות בכלל, ואמנויות הבמה בפרט, ובין המציאות, בין אסתטיקה ובין פוליטיקה במובנה הרחב. יש בכך המשכיות של מסורת פילוסופית ארוכה העוסקת בקשר בין השדה האסתטי והפוליטי.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | המצב |
Journal | מעקף |
Volume | המצב |
State | Published - 2012 |
Keywords
- Chekhov, Anton Pavlovich -- 1860-1904
- Drama
- Theater
- דרמה
- פורנס, מריה איירין
- צ'כוב, אנטון
- תיאטרון
IHP Publications
- ihp
- דרמה
- Drama
- תיאטרון
- Theater
- פורנס, מריה איירין
- צ'כוב, אנטון
- Chekhov, Anton Pavlovich -- 1860-1904