להכיר את האחר: כיצד מידע על האחר משפיע על עמדות בין-קבוצתיות של ילדים?

מיטל נשיא, גיל דיזנדרוק

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

בפרק דנים המחברים בחשיבות המידע על האחר לטיפוח עמדות בין-קבוצתיות כבר בגיל הרך. נסקרים מחקרים שנערכו בקרב ילדים יהודים-ישראלים ובחנו מה ילדים רוצים לדעת על ילדים מקבוצות אחרות, ואם כאשר ניתן לילדים מידע על קבוצות אחרות השתפרו עמדותיהם כלפיהן. במאמר מוצעות דרכים לשלב את תובנות המחקרים בהתערבויות חינוכיות רב-תרבותיות, כדי לשפר עמדות בין-קבוצתיות כבר בגיל הרך.
Original languageHebrew
Title of host publicationסוגיות ודילמות בהוראה בהקשר רב תרבותי : אינטרנציונליזציה, אינטגרציה וחינוך להכרת האחר (קובץ בעריכת: מרי גוטמן ודבורה קורט.)
Place of Publication‏[‏תל-אביב]
Publisherמכון מופ"ת, (תשפ"ג 2023)
Pages161-182
Number of pages22
ISBN (Print)9789655302196
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Attitude (Psychology)
  • Children
  • Cognitive psychology
  • Group identity
  • Multicultural education
  • Multiculturalism
  • Other (Philosophy)
  • People with social disabilities -- Education
  • Perception
  • Social groups
  • האחר
  • זהות קבוצתית
  • חינוך לרב-תרבותיות
  • ילדים
  • עמדות
  • פסיכולוגיה קוגניטיבית
  • קבוצות (מדעי החברה)
  • רב-תרבותיות
  • תוכניות התערבות חינוכיות
  • תפיסה

DanaCode

  • danacode
  • 076900002482

Cite this