Abstract
תחום הרגשות הפך לחלק אינטגרלי ובלתי נפרד מן החיים הארגוניים, ונחשב בספרות הארגונית העדכנית כתחום שיש ביכולתו להעשיר את הפרקטיקה הניהולית. רגשות המנהיגים, ניסיונם לעורר רגשות בקרב המונהגים, ותגובתם של המונהגים לרגשות אלו משפיעים על התנהגותם של כל חברי הארגון ועל משתנים ארגוניים כגון יצירתיות, יצרנות, מוטיבציה ויעילות (Ashforth & Humphrey, 1995; Ashkanasy, Hartel & Zerbe, 2000). אחת הסיבות להתפתחות המחקר העוסק ברגשות נעוצה בעלייתו של המושג אינטליגנציה רגשית. ספרו של דניאל גולמן (1995), העוסק באינטליגנציה הרגשית, מייחס למושג יכולת ניבוי ל"הצלחה בחיים", ומבטיח שיש ביכולתו של כל אדם ללמוד ולפתח את האינטליגנציה הרגשית שלו. ספר זה הפך את המושג אינטליגנציה רגשית לפופולרי, ויצר עניין במחקר שיסייע בהגדרת המושג, יצביע על השפעותיו, יתרום לפיתוח מבחני מיון ויאפשר הכשרת עובדים ומנהלים בו (Goleman, 1995)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 30-37 |
Number of pages | 8 |
Journal | משאבי אנוש: ירחון |
Volume | 203 |
State | Published - 2004 |
IHP Publications
- ihp
- Associations, institutions, etc
- Emotional intelligence
- Emotions