Abstract
מאמר זה בוחן את חווית ה'למידה מרחוק' שעם פרוץ מגפת הקורונה נכפתה גם על סטודנטים פלסטינים הלומדים במכללות בצפון. רוב המחקרים מצביעים על כך שבימים כתיקונם 'למידה מרחוק' מעודדת עצמאות ומגבירה את המוטיבציה בקרב לומדים. נוסף על כך, היא מאפשרת לסטודנטים מקבוצות מוחלשות לרכוש השכלה ובמקביל להיענות למחויבויות חברתיות וכלכליות. המחקר הנוכחי מצביע על האתגרים שלמידה זו מזמנת לסטודנטים מאוכלוסיות מוחלשות. הפערים הכלכליים, החברתיים והדיגיטליים, שהתעצמו בעת הנוכחית הם בחלקם נגזרת של מדיניות תקציבית בלתי שוויונית מבחינה אתנו-לאומית שנמשכת מעל שבעים שנה. זהו מחקר איכותני המתבסס על ראיונות שנערכו עם סטודנטים פלסטיניים בישראל (N=27) הלומדים לתואר ראשון במכללות בגליל. ביניהם נשים וגברים וכאלה שהם דור ראשון להשכלה גבוהה. הממצאים מצביעים על התמודדות עם קשיים ואתגרים מורכבים בהקשר של 'למידה מרחוק': בעיות בתקשורת והיעדר סביבה פיזית מתאימה, חוסר יכולת לתמן בין הפעילות החברתית והמחויבויות המשפחתיות לבין הפעילות האקדמית. ה'למידה מרחוק' מהדהדת ומעצימה גם קשיים לימודיים שוטפים, כמו אי-מסוגלות עצמית ללמידה. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | אתנוגרפיה בהולה |
Subtitle of host publication | פרספקטיבות חברתיות על מגפת הקורונה |
Editors | הגר חג'ג' ברגר, גד יאיר, טובה גמליאל |
Place of Publication | רמת גן |
Publisher | אוניברסיטת בר-אילן |
Pages | 181-212 |
Number of pages | 32 |
ISBN (Print) | 9789652266507 |
State | Published - 2023 |
IHP Publications
- ihp
- Arab students -- Israel
- COVID-19 (Disease) -- Psychological aspects
- COVID-19 Pandemic, 2020-
- Computer-assisted instruction
- Digital divide
- Education, Higher
- Palestinian Arabs
DanaCode
- danacode
- 011000203452