כאשר דיגלוסיה פוגשת בלקויות התפתחותיות: השפעת המרחק הפונולוגי בין ערבית מדוברת לערבית תקנית על לקות שפה ועל לקות קריאה

אלינור סיג-חדד, עולא גאוי-דקואר, האלה חנא-ארשיד

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

Abstract

המחברות מתמקדות בבעיה ייחודית של תלמידים בחינוך הערבי: הדיגלוסיה. הן מנתחות היבטים של השפה שהדיגלוסיה יכולה לגרום בהם להתפתחות של לקות שפה או לקות קריאה בערבית. כמו כן הן בוחנות את אופי האבחון מזה ואת אופי ההתערבות מזה אשר נדרשים כדי לצמצם את מספר התלמידים עם לקויות שפה וקריאה בערבית.
Original languageHebrew
Title of host publicationחינוך בחברה הערבית בישראל
Editorsפאדיה נאסר-אבו אלהיג'א, משה ישראלשוילי
Place of Publicationתל אביב
Publisherמכון מופ"ת
Pages71-103
Number of pages33
ISBN (Print)9789655301861
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Arabic language
  • Arabic language -- Phonology
  • Arabic language -- Spoken Arabic
  • Developmental disabilities
  • Diglossia (Linguistics)
  • Language acquisition
  • Language disorders
  • Literacy
  • Reading disability

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Children, Palestinian Arab -- Israel
  • Developmental disabilities
  • Diglossia (Linguistics) -- Israel
  • Arabic language -- Study and teaching -- Israel
  • Arabic language -- Spoken Arabic
  • Arabic language -- Written Arabic
  • Arabic language -- Phonology

Cite this