Abstract
העבודה המוצגת להלן מהווה סיכום של מספר מחקרים העוסקים בהיבטים שונים של מיקור חוץ (Outsourcing) של עובדי מחשוב וטכנולוגיות מידע IT. המחקרים בוחנים היבטים כלכליים, היבטים התנהגותיים, וכן היבט של מדיניות חברתית. הנתונים מתייחסים לעובדי IT במגזרים שונים. ניתוח הנתונים משלב ניתוח SEM, כפי שמקובל במחקרים בתחום ההתנהגות הארגונית, יחד עם שיטות ממדעי הנתונים ובכלל זה מודלים של עצי החלטה. ממצאי המחקרים מראים כי בהיבט הכלכלי, השימוש המאסיבי במיקור חוץ בתחום המחשוב – שכרו יוצא בהפסדו, ולו רק מההיבטים הבאים: א. אם מביאים בחשבון את כל ההיבטים הכלכליים, מיקור חוץ יקר יותר מהעסקת עובדים פנימיים; ב. הירידה בנכונות לחלוק ידע בקרב אוכלוסייה של עובדי ידע מובהקים; ג. מדדי חוללות, הזדהות ו-HRP נמצאו נמוכים יותר בקרב עובדים חיצונים ביחס לעובדים פנימיים - דבר הגורם לירידה במוטיבציה ובביצועים. לאור הנ"ל, המלצתנו לארגונים היא לשקול אסטרטגיה של מיקור פנים, אסטרטגיה היוצרת מצב של Win-Win הן לארגון והן לעובדי המחשוב. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 28-41 |
Number of pages | 14 |
Journal | הרבעון לחקר ארגונים וניהול משאבי אנוש |
Volume | 4 |
Issue number | 2 |
State | Published - 2019 |
IHP Publications
- ihp
- Contracting out
- High technology industries -- Employees
- Industrial relations