ירושלים והמקדש בעיני עורך התוספתא: עתיד בצל עבר

בנציון רוזנפלד

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

ירושלים ובית המקדש אמנם שימשו כמוקדי הדת והתרבות היהודיים המרכזיים עד החורבן בשנת 70 לספירה אלא שעורך התוספתא פעל למעלה ממאה וחמישים שנה לאחר החורבן כשהמצב המדיני והחברתי היה שונה בתכלית. בזמן עורך התוספתא מרבית יהודי הארץ התגוררו בגליל וסביבותיו, ובכללם החכמים, ורק מקצתם התגוררו ביהודה. ירושלים והמקדש רחקו מתודעת החברה היהודית שהייתה עסוקה בבעיות הקיומיות המקומיות שלה. אף על פי כן, חכמים לא שכחו את ירושלים והמקדש, ובדבריהם ייחדו להם מקום מרכזי, במשנה ובעקבותיה, בתוספתא. (מתוך המאמר).
Original languageHebrew
Pages (from-to)239-255
Number of pages17
Journalחידושים בחקר ירושלים
Volume20
StatePublished - 2014

IHP Publications

  • ihp
  • תוספתא
  • Tosefta
  • בית המקדש
  • Temple of Jerusalem (Jerusalem, Israel)
  • ירושלים (יישוב עירוני) -- היסטוריה -- תקופת המשנה והתלמוד
  • Jerusalem (Israel) -- History -- 70-325 A.D., Roman period
  • חורבן בית שני
  • Jews -- History -- 70-638, Destruction of the Second Temple to rise of Islam

RAMBI Publications

  • RAMBI Publications
  • Temple of Jerusalem (Jerusalem, Israel) -- Philosophy
  • Tosefta -- Criticism, interpretation, etc
  • Jerusalem (Israel) -- In Judaism
  • Jerusalem (Israel) -- In post-biblical literature

Cite this