Abstract
ירושלים ובית המקדש אמנם שימשו כמוקדי הדת והתרבות היהודיים המרכזיים עד החורבן בשנת 70 לספירה אלא שעורך התוספתא פעל למעלה ממאה וחמישים שנה לאחר החורבן כשהמצב המדיני והחברתי היה שונה בתכלית. בזמן עורך התוספתא מרבית יהודי הארץ התגוררו בגליל וסביבותיו, ובכללם החכמים, ורק מקצתם התגוררו ביהודה. ירושלים והמקדש רחקו מתודעת החברה היהודית שהייתה עסוקה בבעיות הקיומיות המקומיות שלה. אף על פי כן, חכמים לא שכחו את ירושלים והמקדש, ובדבריהם ייחדו להם מקום מרכזי, במשנה ובעקבותיה, בתוספתא. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 239-255 |
Number of pages | 17 |
Journal | חידושים בחקר ירושלים |
Volume | 20 |
State | Published - 2014 |
IHP Publications
- ihp
- תוספתא
- Tosefta
- בית המקדש
- Temple of Jerusalem (Jerusalem, Israel)
- ירושלים (יישוב עירוני) -- היסטוריה -- תקופת המשנה והתלמוד
- Jerusalem (Israel) -- History -- 70-325 A.D., Roman period
- חורבן בית שני
- Jews -- History -- 70-638, Destruction of the Second Temple to rise of Islam
RAMBI Publications
- RAMBI Publications
- Temple of Jerusalem (Jerusalem, Israel) -- Philosophy
- Tosefta -- Criticism, interpretation, etc
- Jerusalem (Israel) -- In Judaism
- Jerusalem (Israel) -- In post-biblical literature