'יצרכן': ה'צרכן' כ'יצרן' ברשת האינטרנט במערכת החינוך

שירלי דרוקר שטרית

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המושג 'יצרכן' הופיע לראשונה בטקסטים של מקלוהן ונוויט, והוא הלחם של המילה 'יצרן' עם המילה 'צרכן'. המושג החל להיות נפוץ לאחר שהוא הופיע בספר 'הגל השלישי' מאת אלווין טופלר (1980). טופלר, סוציולוג ועתידן אמריקאי, פיתח תיאוריית גלים חברתית־כלכלית־תרבותית שבמסגרתה ישנם מספר 'גלים'. הגל השלישי מתאר מעבר מכלכלת תעשייה כבדה לכלכלה המבוססת על ידע. לפי התיאוריה, המאפיין העיקרי והחשוב ביותר בעידן 'הגל השלישי' הוא מידע, ולכן בחברה הפוסט־מודרנית הדרך לצמיחה היא באמצעות צריכה ויצירה של ידע. כשאנשים, יחידים וקבוצות, מייצרים וגם צורכים את התפוקות, הסחורות, המידע והשירותים – הם למעשה מתפקדים כיצרכנים. מאמר זה בוחן את השילוב בין ה'צרכן' וה'יצרן' וממחיש פדגוגיות חדשניות במערכת החינוך בזירה הדיגיטלית – כאלה הרואות את הפוטנציאל הטמון ביישום היצרכנות עבור הלומדים והמלמדים בעידן החדש. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)17-19
Number of pages3
Journalלקסי קיי
Volume20
StatePublished - 2023

IHP Publications

  • ihp
  • Computer-assisted instruction
  • Education
  • Education -- Israel -- Administration
  • School children
  • Technological innovations
  • User-generated content

Cite this