Abstract
לקראת סוף שנת הלימודים, בבוא הקיץ, הגננת מבקשת לעסוק בנושא חווייתי המתאים לעונה והמותאם לצורכי הילדים; גם הם מצפים בכיליון עיניים לחופש הגדול. הגננת ראידה שריף מהיישוב קלנסוואה עובדת בגן טרום-חובה שבו ילדים בני 3– 4. ראידה רצתה לפתח נושא חקר מדעי בגן מתוך נושאי הליבה. הנושא לא היה מתוכנן מראש, אלא התפתח בעקבות שאלה של ילד מילדי הגן. "באחד הימים שאלתי את הילדים היכן הם אוהבים לבלות בימים אלה. הילדים סיפרו על מקומות שהם אוהבים לבלות בהם בימי הקיץ החמים, ואחד מהם ענה שהוא אוהב במיוחד לצאת לים לדיג עם אביו. הילד סיפר שהוא דג בשיטה פשוטה – הוא מכניס למים בקבוק ובו מעט אבנים ופיסת פיתה. כעבור כמה דקות הדגים נכנסים לבקבוק והוא שולף אותו מן המים. באחד הימים, כשהלך עם אביו לים, עשה כך ואכן הצליח לתפוס דגים. הוא הניח את הדגים על החול ואחרי דקות אחדות הבחין שהם מתים. הילד סיפר זאת ושאל אותי: 'מדוע הדגים מתים אחרי שמוציאים אותם מהמים?' שאלת החקר הזו הייתה מבחינתי גורם מזמן לפיתוח נושא מדעי בגן". (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 72-77 |
Number of pages | 6 |
Journal | עלון דע-גן |
Volume | 2 |
State | Published - 2009 |
IHP Publications
- ihp
- Kindergarten
- Kindergarten teachers
- Nursery schools
- Preschool children
- Problem-based learning
- Science -- Study and teaching (Elementary)
- Teacher-student relationships