ייעוץ פסיכולוגי תעסוקתי למועמדים ללימודים עם אבחנה של אוטיזם בתפקוד גבוה: במסגרת תוכנית השילוב באוניברסיטת אריאל

מרחביה אביחי-גת, שרית ארנון-לרנר

Research output: Contribution to journalArticle

Abstract

תעסוקה הינה מרכיב משמעותי התורם לזהות ולשביעות הרצון בחיים (Harmuth et al., 2018). על אף שמבוגרים רבים עם אוטיזם בתפקוד גבוה (ASD) מעוניינים לעבוד, מחקרים מצאו כי הם נתקלים בקשיים רבים, וכי רבים מהם מוצאים עצמם בתעסוקה שאינה מותאמת להשכלתם ולכישוריהם. מטרת המאמר הנוכחי לבחון את האתגרים עמם מתמודדים אנשים עם ASD במעבר ללימודים אקדמיים, ביציאה לעולם העבודה ובבחירת מסלולי לימודים ותעסוקה הולמים. כמו כן, מאמר זה יסקור המלצות להתמודדות עם אתגרים אלו ויציג את תוכנית השילוב באוניברסיטת אריאל, תוכנית ייחודית בעולם האקדמי לאוכלוסייה זו. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)49-53
Number of pages5
Journalפסיכואקטואליה
StatePublished - 2018

IHP Publications

  • ihp
  • Autism
  • Counseling -- Vocational guidance
  • Education, Higher
  • Learning disabled -- Education (Higher)
  • Mikhlelet Yehudah ṿe-Shomron
  • People with disabilities -- Rehabilitation
  • People with disabilities -- Services for
  • Psychological consultation

Cite this