Abstract
הלמידה המקוונת מציבה אתגרים חדשים בתחום ההערכה, כך שכלים טכנולוגיים דוגמת מערכות לניהול תוכן ולמידה, עשויים להוות מענה מוצלח לקשיים ארגוניים, ניהוליים ופדגוגיים בתחום זה. מטרת העל של המחקר הייתה ליבון האתגרים העומדים בפני מנחי קורסים מקוונים בתחום ההערכה; זאת תוך איתור, תכנון והתנסות בפתרונות הטכנולוגיים ובשיקולים הדידקטיים המלווים אותם, כמו גם בחינה מתמדת של התאמתם לצרכים השונים. בדו"ח מוצגים ארבעה מעגלי פעולה, שבמרכז כל אחד מהם אתגר מרכזי ושאלת המחקר שעלתה ממנו. בהקשר זה מתוארים תכנון ההתערבות בקורסים המקוונים שנחקרו, ביצועהּ והמחקר שנעשה בעקבותיה לצורך איסוף נתונים. כל מעגל פעולה הניב תובנות ומסקנות, שהובילו לאתגר הבא וחוזר חלילה. ממצאי המחקר מראים, כי השימוש בטכנולוגיה תורם ומעצים את יכולות ההוראה וההערכה של המנחה: מערכת לניהול תוכן ולמידה היא פלטפורמה דידקטית -פדגוגית היוצרת הזדמנויות לגיוון וטיוב תהליכי ההערכה של הלומדים בקורס המקוון. כמו כן, בדו"ח מוצג מודל הוליסטי, המסייע למנחים בקורסים מקוונים לתכנן את תהליכי ההערכה באופן מושכל ובהתאם לגישות הערכה מתקדמות. (מתוך המאמר).
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ) |
Publisher | האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם |
Pages | 22-30 |
Number of pages | 9 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- Computer-assisted instruction
- Distance education
- Educational tests and measurements
- Information networks