טעויות חשיבה של קטינים פוגעים מינית ביחס למעשיהם

יעל אידיסיס, קרן אלפנץ-כץ, טליה אתגר

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המחקר הנוכחי בדק דופסי התמודדות של ילדים ונערים פוגעים מינית עם הפגיעה שביצעו, באמצעות בחינת האופן שבו הם תופסים ומציגים את מעשיהם. נעשה ניתוח תוכן של 55 הערכות סיכון וצרכים של 41 ילדים מתחת לגיל האחריות הפלילית ושל 14 נערים. ההערכות בוצעו במרכז הטיפולי של עמותת עלם באזור המרכז. הניתוח חשף 563 שימושים בטעויות חשיבה, 403 של הילדים ו-160 של הנערים. נמצא כי ילדים ונערים עושים שימוש נרחב בטעויות חשיבה, והבולטות בהן - ייחוס הדדיות ויוזמה לנפגע, התכחשות לכוונה המינית, והתכחשות לנזק שנגרם לנפגע, חשיבה מעמדת קורבן והפחתה מחומרת המעשה. מכך עולה שעבודה טיפולית המכוונת לשינוי דפוסי החשיבה של ילדים ונערים פוגעים מינית חשובה מאוד, כי יש בה כדי להשפיע על הפחתת הפוטנציאל של הפוגע לפגוע שוב. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)369-391
Number of pages23
Journalחברה ורווחה: רבעון לעבודה סוציאלית
Volumeל"ז
Issue number2
StatePublished - 2017

IHP Publications

  • ihp
  • Errors
  • Thought and thinking

Cite this