Abstract
המאמר עוסק במוזיקה עתיקה אך עושה זאת מקודת המבט של ביצועיה העכשוויים. המחבר מתייחס לזרם הביצוע המיודע מבחינה היסטורית (Historically Informed Performance - HIP) ומעלה את הדילמות שנובעות מהשאיפה לשחזר את תנאי הביצוע התואמים את המקום ואת הזמן של מוזיקה שנשתמרה רק בתווים. הוא מתאר כיצד ההתקדמויות הטכנולוגיות המשמעותיות של העשורים האחרונים סיפקו להיפ הזדמנויות חסרות תקדים לניסוי ברפרטוארים מוכרים ולא מוכרים, אך גם איתגרו היבטים אחדים באידיאולוגיית ההיפ. לדוגמה, הוא מראה איך שיכלול טכניקת ההקלטה איפשר להקליט מוזיקה לכלים שהיו "הולכים לאיבוד" באולם קונצרטים מודרני (כמו וויולה דה גמבה או קלאוויכורד), אך חייב "תיקון" מלאכותי של איזון העוצמה (balance) בין הכלים, תיקון שקשה להגדירו כמיודע-היסטורית, לא כל שכן כאותנטי (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 85-92 |
Number of pages | 8 |
Journal | פעימות |
Volume | 5 |
State | Published - 2022 |
Externally published | Yes |
IHP Publications
- ihp
- Computer music
- Technology