טיפול קבוצתי בילדים בזמן קורונה

שרית יפרח

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Abstract

המאמר המובא מבוסס על הנחת היסוד כי אחת מדרכי העבודה היעילות במערכת חינוך המיוחד היא הטיפול הקבוצתי בכיתות קטנות. התבוננות בטיפול קבוצתי בתקופת מגפה עשויה לשפוך אור על רבדים נוספים בעבודה מהסוג הזה, ללמד ולהעשיר את ארגז הכלים. מובא במאמר תיאור מקרה של טיפול קבוצתי שנערך השנה האחרונה בכיתה של ילדים עם לקויי למידה מורכבים בבית ספר יסודי, מלווה בהתייחסות לטכניקות מרכזיות אחדות מתחום הטיפול באמנויות. הדיון בתיאור במקרה מלווה בתיאוריה של יאלום ולשץ' (2006) על טיפול קבוצתי מתוך התייחסות לארבעה רכיבים (פרמטרים) שהיו המשמעותיים ביותר בעת הטיפול בתקופת המגפה: אוניברסליות, הקניית מידע, הפחת תקווה ולכידות קבוצתית. נוסף לכך מוצעת התבוננות בתהליכי מנטליזציה בטיפול הקבוצתי בתקופת מגפה תוך הישענות על התיאוריה של ביון (2003) בנוגע להתפתחות מנגנון החשיבה והמענה שמציע אנטונינו פרו (2011) למצבים הללו. (מתוך המאמר)
Original languageHebrew
Pages (from-to)1257-1263
Number of pages7
Journalטיפול באמנויות
Volume11
Issue number2
StatePublished - 2021

IHP Publications

  • ihp
  • Classrooms
  • Group psychotherapy
  • Emergencies
  • COVID-19 (Disease)
  • Mentalization Based Therapy
  • Social groups
  • COVID-19 Pandemic, 2020-

Cite this