Abstract
הספרות המחקרית עוסקת רבות בהבדלים בין בנים לבנות בכל הקשור לאופן עיסוקם בתחומי המדע והמתמטיקה. ממצאי מחקרים מצביעים על כך שבשני תחומים אלה הישגי בנים גבוהים יותר מהישגי בנות, אך הדבר בא לידי ביטוי רק מגיל חטיבת הביניים Samuelsson & Granstrom) 2007). מחקרים הבוחנים עיסוק במתמטיקה בגילים צעירים יותר מראים הבדלים בין בנים לבנות רק בתהליכי הלמידה שלהם ולא בציוני מבחנים; בנות בכיתות א’ וב’ נוהגות להשתמש באסטרטגיות מוחשיות למציאת פתרון (כגון ספירה), בעוד בנים נוהגים להשתמש באסטרטגיות מופשטות למציאת פתרון (כגון המצאת אלגוריתם המשקף הבנה מושגית). בכיתה ג’ בנים מראים יכולת טובה יותר מבנות בהכללת הידע שלהם על בעיות דומות. (Fennema et al., 1998) המחקר הנוכחי בדק הבדלים בין המינים ביחס לקשרים שבין מיומנויות שפתיות, מיומנויות של הסקה מרחבית והישגים במתמטיקה לבין משתנים באינטראקציה שבין הגננת לילד. (מתוך המאמר). תרגום ועיבוד של המאמר: Klein, Pnina S.; Adi-Japha, Esther and Hakak-Benizri, Simcha. Mathematical Thinking of Kindergarten Boys and Girls: Similar Achievement, Different Contributing Processes, Educational Studies in Mathematics, 73/3, April 2010, pp. 233-246.
Original language | Hebrew |
---|---|
Pages (from-to) | 28-35 |
Number of pages | 8 |
Journal | עלון דע-גן |
Volume | 5 |
State | Published - 2012 |
IHP Publications
- ihp
- Academic achievement
- Kindergarten teachers
- Language acquisition
- Learning
- Mathematical ability
- Mathematics -- Study and teaching
- Preschool children
- Sex
- Space perception
- Teacher-student relationships