חשיבה אפיסטמולוגית, הכוונה עצמית בלמידה ובהוראה בסביבות לימוד טכנולוגיות בקרב פרחי הוראה פוסטר אקדמי

Translated title of the contribution: Preparing Pre-service Teachers for Sophisticated Epistemic Thinking, Self-Regulated Learning and Teaching in Technological Learning Environment

ברכה קרמרסקי, מרי גוטמן

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contributionpeer-review

Abstract

The current tendency of integrating educational technology into teaching
challenges teacher educators to deal with the issue of teaching skills
demanded in the 21st century (Chen, 2010). According to Brownlee et al
(2010) pre-service teachers are expected to implement metacognitive skills
when processing informational resources for their learning and teaching
needs. In order to achieve those goals the development of sophisticated
epistemological beliefs, self- regulated learning and teaching strategies is
necessary and therefore should be included in the curriculum in teacher
training programs. Recent research recommends emphasizing metacognitive
perspectives that include learning and teaching strategies by means of
technological learning environments (Kramarski & Michalsky, 2010).
The current study included a sample of 100 pre-service teachers from an
Israeli university. The subjects were assigned randomly to two research
groups according to the intervention programs: the first group (2P) was
exposed to teachers' and learners' perspectives by using Advanced Tutoring
System, and the second group (1P) was exposed solely to the learners'
perspective with the same technique. We aimed to discover if the two groups
differed in their epistemological thinking parameters (e.g. external certainty,
internal certainty, external transience, internal transience) and in their
self-regulated learning (SRL) and self- regulated teaching (SRT) strategies, in
planning, monitoring, evaluating the pedagogical situation.
Our findings show that 2P developed a more sophisticated internal transience
dimension of epistemological thinking, compared to 1P: they presented
sophisticated thinking in terms of internality and transience of knowledge
together (e.g. view that knowledge usually has internal source and it located
"inside of myself", and the knowledge has a transitivity structure, multiple
view and various possible solutions according to context). Furthermore we
found that the 2P group developed more significant SRL and SRT strategies
in planning, monitoring, and evaluating compared to the 1P group.
Translated title of the contributionPreparing Pre-service Teachers for Sophisticated Epistemic Thinking, Self-Regulated Learning and Teaching in Technological Learning Environment
Original languageHebrew
Title of host publicationספר הכנס התשיעי לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי
Editorsיורם עשת-אלקלעי, אבנר כספי, ניצה גרי, יורם יאיר, ורד זילבר-ורוד, יורם קלמן
Place of Publicationרעננה
Publisherהאוניברסיטה הפתוחה ושה"ם
Pages225-229
Number of pages5
StatePublished - 1 Jan 2014

Bibliographical note

Item Citation: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ): האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם,, 225-229, 2014

Accession Number: edsihp.000866408; Publication Type: Academic Journal; Source: האדם הלומד בעידן הטכנולוגי: כנס צ'ייס למחקרי טכנולוגיות למידה (קובץ): האוניברסיטה הפתוחה ושה"ם , 225-229, 2014; Language: Hebrew; Publication Date: 20140101

Keywords

  • תאוריית הידע.
  • פרחי הוראה.
  • הוראה ולמידה מתוקשבות.
  • למידה עצמית.
  • Knowledge, Theory of
  • Student teachers
  • Computer-assisted instruction
  • Self-culture
  • תיאוריית הידע
  • ידע -- תיאוריה
  • תיאורית הידע
  • אפיסטמולוגיה
  • תורת הידע
  • תורת ההכרה
  • תלמידי הוראה
  • סטודנטים להכשרת מורים
  • למידה באינטרנט
  • סביבת למודים וירטואלית
  • הוראה נתמכת מחשב באמצעות האינטרנט
  • הוראה באינטרנט
  • חנוך מרחוק באמצעות האינטרנט
  • תקשרת מחשבים וחנוך
  • למידה מתוקשבת
  • בתי ספר וירטואליים
  • אינטרנט בחנוך
  • למידה מתקשבת
  • למידה מקוונת
  • הוראה מקוונת
  • הוראה והדרכה באמצעות מחשבים ברשת האינטרנט
  • מוסדות חנוך וירטואליים
  • הוראה והדרכה באמצעות האינטרנט
  • למידה מרחוק באמצעות תקשרת מחשבים
  • הוראה ולמידה מתקשבות
  • הכוונה עצמית בלמידה
  • Epistemology
  • Theory of knowledge
  • Preservice teachers
  • CAI (Computer-assisted instruction)
  • Computer-aided instruction
  • Computer-assisted learning
  • Computer based instruction
  • Computer-enhanced learning
  • Electronic data processing in programmed instruction
  • Microcomputer-aided instruction
  • Microcomputer-assisted instruction
  • Microcomputer-assisted learning
  • Microcomputer-based instruction
  • Teaching -- Data processing
  • ILSs (Integrated learning systems)
  • Integrated learning systems
  • Culture, Self-
  • Home education
  • Home study courses
  • Self-development
  • Self-directed learning
  • Self-education
  • Self-improvement
  • Self-instruction
  • "Teach yourself" courses

Fingerprint

Dive into the research topics of 'Preparing Pre-service Teachers for Sophisticated Epistemic Thinking, Self-Regulated Learning and Teaching in Technological Learning Environment'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this