Abstract
העברת ידע בין מבוגרים לילדים היא אמצעי לגישור בין-דורי. מטרת המאמר היא להציע מודל ידע להתערבות ייעוצית ולניתוח חברתי של מפגש חינוכי בין-דורי. המודל מבוסס על ממצאי התנסות ייעוצית של מכון הרצג לחקר ההזדקנות והזקנה באוניברסיטת תל-אביב, באחד מבתי הספר בישראל, והוא מגדיר ארבעה סוגים מפגשי ידע בין ילדים למבוגרים: מפגש שבו יתרון ידע יחסי לילדים, מפגש שבו יתרון ידע יחסי למבוגרים, מפגש שבו ידע הילדים משתווה לזה של המבוגרים, ומפגש שבו חוסר הידע של הילדים משתווה לזה של המבוגרים. המאמר מתאר כל מפגש מנקודת מבט הרואה במורים סוכני תיווך ראשיים בין הדורות בהקשר הבית-ספרי. בנוסף, נדונות סוגיות פסיכולוגיות-חברתיות על רקע ערכיה של החברה בת-זמננו. מתוארים יחסי הכוחות בין השותפים למפגשים הבין-דוריים בבית הספר והשפעותיהם על מעמדו החברתי של המבוגר. אנו סבורים כי המודל מייצג גישה ייעוצית מאוזנת יחסית לצורכי ילדים ומבוגרים. טענה זו ותובנות אחרות המוצעות במסגרת המודל מיועדות לבחינתם של אנשי מקצוע. (מתוך המאמר) שיטת המחקר: חקר מקרה
Translated title of the contribution | Nursery of Knowledge: The Technological Intergenerational Encounter at School |
---|---|
Original language | Hebrew |
Pages (from-to) | 36-65 |
Number of pages | 30 |
Journal | מגמות: רבעון למדעי ההתנהגות |
Volume | 48 |
Issue number | 1 |
State | Published - 2011 |
IHP Publications
- ihp
- פער הדורות
- Conflict of generations
- מבוגרים
- Adulthood
- ילדים
- Children
- תוכניות התערבות חינוכיות
- People with social disabilities -- Education
- חינוך יסודי
- Education, Elementary
- קבוצות גיל
- Age groups
- ידע
- Knowledge and learning