חכמה, בינה ודעת - על דיאלקטיקה של לימוד תורה ומחקר אקדמאי

    Research output: Contribution to journalArticle

    Abstract

    ההתייחסות לסוגיות של תורה ומדע, הן לקונפליקטים והן לאפשרות ההפריה ההדדית, מושתתות בין היתר על תפיסות עקרוניות שונות של התורה. יש המתנגדים אוטומטית לכל דבר שמקורו חיצוני לתורה והטענה הבסיסית לגישה זו היא שאין אפשרות להעמיד את התורה לשום מבחן של שכל ישר, או של מדע. וישנה גישה הפוכה, שלפיה השכל הוא המדד העליון והכל, כולל התורה עומד למבחנו. מחבר המאמר מציע סינתזה בין שתי הגישות. המאמר מתחיל בהשתלשלות הקונפליקט בין תורה ומדע.
    Original languageHebrew
    Pages (from-to)67-80
    Number of pages14
    Journalצהר: כתב-עת תורני
    Volume35
    StatePublished - 2009

    IHP Publications

    • ihp
    • Civilization, Modern
    • Judaism
    • Judaism and science

    Cite this