חינוך הוא מדע מורכב המחייב חשיבה מורכבת

שלמה קניאל

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingChapter

    Abstract

    המאמר דן בדרכי הטיפול וההתמודדות של מערכות מורכבות, כגון חינוך, עם חשיבה מורכבת המאופיינת בשילוב מושכל בין מחשבות, רגשות והתנהגויות. לטענת החוקר, כדי לחנך לחשיבה מורכבת, עליה להיות המהות של הפעילות וגרעין המטרות, ולא תוצאת לוואי של פעילות הוראתית. יש לעשות זאת על ידי תוכנית לימודים יעילה, שבה חינוך לחשיבה מורכבת יחצה תחומים. הרוצה לפתח חשיבה מורכבת, ראוי שיגדיר היטב אילו רכיבי חשיבה הוא רוצה לפתח, יציב אותם כמטרות, יתכנן וילמד לקראת, וכן יעריך אותם בסוף תהליך ההוראה והלמידה. (מתוך המאמר)
    Original languageHebrew
    Title of host publicationחינוך כמערכת מורכבת
    Editorsח'אלד עראר, גילה קורץ, חנה בר-ישי
    Place of Publicationחיפה
    Publisherפרדס
    Pages137-155
    Number of pages19
    ISBN (Print)9781618387523
    StatePublished - 2021

    IHP Publications

    • ihp
    • Complexity (Philosophy)
    • Education
    • Intuition
    • System theory
    • Thought and thinking

    Cite this