Abstract
המאמר דן בדרכי הטיפול וההתמודדות של מערכות מורכבות, כגון חינוך, עם חשיבה מורכבת המאופיינת בשילוב מושכל בין מחשבות, רגשות והתנהגויות. לטענת החוקר, כדי לחנך לחשיבה מורכבת, עליה להיות המהות של הפעילות וגרעין המטרות, ולא תוצאת לוואי של פעילות הוראתית. יש לעשות זאת על ידי תוכנית לימודים יעילה, שבה חינוך לחשיבה מורכבת יחצה תחומים. הרוצה לפתח חשיבה מורכבת, ראוי שיגדיר היטב אילו רכיבי חשיבה הוא רוצה לפתח, יציב אותם כמטרות, יתכנן וילמד לקראת, וכן יעריך אותם בסוף תהליך ההוראה והלמידה. (מתוך המאמר)
Original language | Hebrew |
---|---|
Title of host publication | חינוך כמערכת מורכבת |
Editors | ח'אלד עראר, גילה קורץ, חנה בר-ישי |
Place of Publication | חיפה |
Publisher | פרדס |
Pages | 137-155 |
Number of pages | 19 |
ISBN (Print) | 9781618387523 |
State | Published - 2021 |
IHP Publications
- ihp
- Complexity (Philosophy)
- Education
- Intuition
- System theory
- Thought and thinking